42195+Asfaltsjokern= sant

Kära vänner och läsare (och alla andra)!

I många år har tvillingbloggarna 42195 och Asfaltsjokerns leende samexisterat i en harmoni och disharmoni. Mycket av det som skrivits har skrivits dubbelt. Nu ger vi oss inte ut på djupt vatten utan mer på öppet hav och från och med nu fusioneras bloggarna och lyfter upplevelsen till en högre nivå i en jumperiansk anda.

Den nya bloggen Max&Nisse ser dagens ljus.

På denna blogg kommer Masse och Nix skriva om sina pass och lopp. Förutom dessa inlägg så kommer Max och Nisse att skriva inlägg som är av mer kåserikaraktär.

Låter det rörigt? Det är inget mot vad det är!

Nytt för denna blogg är dessutom en forumsfunktion där olika frågor kan diskuteras in i absurdum. Där är ingen åsikt för dum för att yttras.

Som sagt! Väl mött!

20 svar till “42195+Asfaltsjokern= sant

  1. Äntligen! Nu är livet fulländat.

  2. Japp, det var på tiden…

  3. Jag är grymt förvirrad men det blir säkert bra.

  4. Alla är vi förvirrade… Men det blir bra till slut.

  5. Ja, äntligen, men inte helt oväntat för den som har lite överblick över löparbloggosfären.

    Det ska bli mycket spännande att se hur den nya farkosten ska manövrera ute på det öppna havet. Max och Nisse är fyndiga namn. Först nu inser jag (Asgam) hur geniala och andvändbara de är som bloggsignaturer. Kommer de att skriva var för sig eller skriver de tillsammans som Sjövall-Wahlöö eller Ilf och Petrov. Kommer de att hålla sams? Många spännande frågor som så småningom skall få svar. Ett forum, där ingen fråga är för dum att ventileras, är också helt i min (Asgams) och snitsarens smak. Hur som helst har ni alla fyra skapat blogghistoria. Hatten av!!

    (Om inte annat så blir det skönt att slippa skriva två gånger eller hålla reda på i vilken av bloggarna man skrev vad)

  6. ”Jumperiansk anda”. Hörde du Tildo?

  7. Oj, har du blivit omnämnd på Masses blogg. Går det att komma högre?

  8. Jajamensan… Att bli omnämnd på Max&Nisse

  9. betyder det att den här bloggen läggs ner?

  10. Ja, jag antar det… vi får se.

  11. det var tråkigt att höra, tycker jag.

  12. Som sagt, vi får se. Kanske finns den kvar som en mer privat blogg…

  13. Jag tror att det blir ett lyft för er och oss andra! Dessutom får man lyfta telefonen för att få ”familjeinfo”. Inte fel, man blir så lat!

  14. Kanske Masse och Görel kunde ha en liten blogg ihop?

  15. Görel- Älsklingen

    Darl vad är detta? Är det för att jag blev sur för att du blockade oss Skyttekvinnor??? !!!! och gick över till FB…. Flåt, går det att ångra? 😦

    nu gör det inget att jag får vänta på moderering 😉 PUSS

  16. Men JAG har inte blockat någon… någonsin! 🙂

  17. Vem är Max och vem är Nisse?
    Vem är Björn och vem är Benny?
    Vem är Filip och vem är Fredrik?

  18. Görel- Älsklingen

    Här vare tomt och tyst som i graven… är alla hos M&N nu… får väl kila över dit någon dag… eller natt… inte nu nattinatti – puss till den som nu är här om det finns någon…. 😮

  19. Jag är här.

Lämna en kommentar