Koma

Uppladdningen kan indelas i 5 faser för mig.

  1. Förnekelsefasen: Javisst ja! Jag hade tydligen ett lopp snart. Eller var det nästa helg?
  2. Virrpannefasen: Det ena efter det andra går fel och fumlas bort och allt känns hetsigt och osäkert. Sjukdomssymptom visar sitt fula tryne. Inte sällan tappar man självförtroendet under dessa dagar.
  3. What-ever-fasen: Äsch! Det får gå som det går… Det finns inte så mycket jag kan göra åt saken nu, i alla fall.
  4. Koma: Andra saker än de direkt nödvändiga för löpningen skalas bort och sinnet kopplar bort det ena efter det andra för att till slut endast ha löpning i fokus. Svår att få kontakt med. Man blir semiautistisk…
  5. Själavandringen: Egentligen en undergrupp till punkt 4. Kroppen går mot tävlingen men själen vandrar åt ett annat håll bara för att virvlande yra tillbaka ner i löparskorna i det ögonblick som startskottet går.

Jag befinner mig nu i fas 4. Ett, i det närmaste, vegetativt tillstånd håller sakta på att infinna sig i den Karlssonska själen… Det är svårt att koncetrera sig på jobbet…  What am I doing here?

15 svar till “Koma

  1. Klockrent, så funkar min hjärna också. Just nu nånstans mellan punkt 1 & 2 – halvmara 5 oktober…

  2. Jobbet?
    Ja, visst ja. Det är ju där jag är nu.
    Fick för mig att jag var hemma…

    När väl kolhydratladdningen tar så börjar man ju dessutom bli fumlig på allvar. Och få sjukdomstendenser. Men det är kanske bara steg 4b…

  3. Mialena: Det är ju långt tills dess… Eller?
    Niklas: Vilken tur att du kom på det innan du började klippa tånaglarna…

  4. Shit, jag har bara hunnit till steg 3…eller kanske 4… jag tänker ju bara lopp, men har kapitulerat under parollen ”varför har jag inte tränat mer?” 😉 För övrigt både jag och kollegorna vad jag gör på jobbet…

  5. Men träningen du gör är ju till senare…

  6. Är definitivt i fas 2 – mycket förvirrat läge just nu. Får se vad min kropp säger efter kvällens aktiviteter.

  7. Tja… men det är ändå ett lopp och inte bara ett litet långpass 😉

  8. Befinner mig i princip ständigt i fas 2. Oberoende om det står tävling för dörren eller ej. Komat inträffar möjligen ett par timmar innan start, hur i hela friden fixar du det i flera dar?!
    Är du säker på att du inte äter ngt konstigt under uppladdningen…

  9. Görel-älsklingen

    Bra, då vet jag 😉

  10. Visst ja, det är ju idag man ska klippa tånaglarna!

  11. Eller hur!!! Vad gör man här när man måste ut och träna ikapp sig! Allt det där man inte hann träna under sommaren som var så viktigt i våras… att ta milen på 45 minuter i låg puls, köra långpassen i 5-tempo…

    Drömmarna kan ingen ta ifrån oss i alla fall. Du grejar det Karlsson!

  12. Att man tar sig runt är det ingen tvekan om… Bara i vilken skick.

  13. Du tar dig runt skickligt. Oavsett.

  14. Pingback: Ett ickepass « 42195

  15. Pingback: Gårdetsågårdet « 42195

Lämna en kommentar